>Nou ja, oordeel klinkt zo streng, hier lees je wat wij er van vonden!
De Beta was dit weekeinde en ik heb de cijfers nog niet gezien maar ik heb de indruk dat flink wat mensen de Beta hebben gespeeld! Voor de mensen die het een beetje gemist hebben hier nog een korte recap.
Survival
Survival on Tatooine: In feite een survival modes met 6 rondes waarbij er meer en betere tegenstanders komen. Je vecht tegen stormtroopers en AT-ST’s. In het level vind je power-ups om je net dat extra vuurkracht te geven. Je kunt dit in je eentje doen of met vrienden. In totaal zijn er 15 rondes maar voor de Beta dus 6.
Hoe vonden we het: op zich leuk voor een paar keer. Alleen wel aan de makkelijke kant, logisch natuurlijk aangezien je tot wave 6 kan komen. Wel leuk dat je ook AT-ST’s tegenover je krijgt. Dit vereist een andere techniek dan tegen de gemiddelde Stormtrooper. De map is redelijk klein en dit zorgt voor veel actie en veel encounters. Je kon er ook 5 verborgen verzamelobjecten vinden.
Pod Control
Pod Control: Een modus van 4 tegen 4. Empire tegen Rebels. In feite is het headquarters, activeer de pod en hou het lang genoeg uit om het de jouwe te maken. Het team die de meeste Pods weet binnen te halen wint. Heb je een Pod veilig gesteld dan komen er diverse power-ups als beloning eruit springen. Mooi om meteen met een voordeel de volgende Pod te gaan contesten!
Hoe vonden we het: De modus die het meeste in balans was. Je hebt niets anders dan je wapen, enkele Star Cards (levelbeloningen zoals een granaat, sniper, personal shield enz die je kunt equipen voor een persoonlijke load out), en je teamgenoten. Een leuke modus waarbij je kleinschalig tactisch te werk kan gaan.
Walker Assault
De kers op de taart: Walker Assault: Doe mee aan het iconische gevecht waar The Empire voor eens en voor altijd een einde wil maken aan de Rebels op Hoth. Ze sturen de gigantische AT-AT’s er op af om de shield generator op te blazen. Dit is 20 tegen 20 met turrets, fighters en walkers in 1 map. Hoe vet is dat! Doel van de Rebels is om Uplinks veilig te stellen om bombers op te roepen om de AT-AT’s schild eraf te werpen om dan met alle vuurkracht op die AT-AT’s te knallen in de hoop dat ze neer gaan.
Hoe vonden we het: Erg leuk wanneer we The Empire waren. We merkten dat de balans tussen beide partijen erg slecht was. Als Empire is het simpel, hou de Rebels weg bij de Uplinks en tada, je hebt gewonnen! Als Rebel moet je Uplinks zo lang mogelijk up houden en daarna alle vuur op de AT-AT richten terwijl spelers aan de Empire kant in de AT-AT en de AT-ST kunnen zitten. Hoe oneerlijk is dat. Aan de Rebelkant is het meer coördineren met mensen die je niet kent en geen headset hebben, gevolg een win/ verlies ratio van 4:1. Voor elke game die wij speelden als Rebel wonnen we er ongeveer 1 op elke 4 games als Empire. Exacte wetenschap is dit alles behalve maar het maakt mijn punt duidelijk dat de Empire kant te veel in het voordeel was.
Daar doet af aan het feit dat het hartstikke vet was om tussen 39 man te lopen en al die machines en turrets. Ik voelde me gewoon even als een Rebel of Empire soldaat in het grote veldslag. Dit gevoel hebben DICE en EA goed weten over te brengen. Alleen weet ik niet of dit de enige dikke map wordt met grote oorlogsvoering. Als dat zo is wordt deze map wel relatief saai. Hier een korte video van een game waarin ik laat erin kwam en twee maal een AT-AT kon bemachtigen! Met deze AT-AT kun je een artillery strike aanvragen, je grote en kleine lasers afvuren